WORKS
iRobot 公式ブランドサイト iRobot Official Brand Site
ロボット掃除機・ルンバ、床拭きロボット・ブラーバのコンテンツ制作とサイト運用、データ解析、一部動画の制作を担当。コンテンツの最適化、キャンペーン立案・実施などで貢献。 LOWP is in charge of content production, site operation, data analysis, and some video production for the iconic robot vacuum cleaner / Rumba and the floor cleaning robot / Braava. We contributed to content optimization, campaign planning, implementation, etc.
#Web #映像制作 #データ分析 #運用 #Web #Video production #Data analysis #Operation
Airbnb 日本市場 launch マーケティングサポート Marketing support for Airbnb Japan market launch
世界各国の人たちが自宅などを宿泊施設として提供し、宿泊希望者とのマッチングサービスを行うエアービーアンドビー。日本上陸に当たり、全国各地でコミュニティイベントを企画・開催。TSUTAYAとのタイアップ企画のサポートなど利用者拡大に貢献。 Airbnb provides people around the world with accommodation facilities and experiential matching services. Upon landing in Japan, LOWP planned and facilitated nationwide community events and contributed to expanding the user base by supporting tie-up projects with TSUTAYA.
#ブランディング #イベント #Branding #Event
JRCS Mixed Reality デジタルトランスフォーメーション JRCS Mixed Reality Digital Transformation
MR(複合現実)デバイス「Microsoft HoloLens」を活用した海洋業界向けトレーニングシステムを開発。最先端のXR技術で再現されたバーチャル高圧配電盤や機器により、時間や場所の垣根を越えて高圧配電盤の取り扱いの基礎から実作業・修了試験や技術認定までをワンストップで実現。・MR技術を採用したInfinity Trainingの共同開発・オンライン研修プラットフォーム制作
LOWP played a key role in developing and realizing a new business vision for JRCS, a company that manufactures high voltage distribution equipment for large shipping vessels. We orchestrated their re-branding and created their global online presence. In order for them to transform into a successful digital company, we co-developed a state of the art solution for remote training and on-board maintenance operations using Microsoft’s “HoloLens”MR (mixed reality) platform. Our work included original content, applications and promotional materials, Collaboration of Infinity Training with MR technology, Online training platform production
#ビジネス開発 #ブランディング #Web #コピーライティング・編集 #システム/アプリケーション開発 #運用
#Business development #Branding #Web #Copywriting / Editing #System / Application development #Operation
JRCS Wear Your Smile プロジェクト(ワークウエアの制作) JRCS Wear Your Smile project (workwear production)
作業着を通して働く人たちの笑顔と誇り、社員としての一体感を生み出すことを目的としたプロジェクト。Wear Your Smile をコンセプトに社員の意見をくみ取りながら、安全面や機能性、快適さとデザイン性を重視してオリジナル生地を製作、タウンユースも可能な新しいワークウエアが誕生。男女や体格差に配慮したオーダーメードサイズを用意することで、個々のパフォーマンスが最大限引き出せるようにした。 This project aims to create a sense of employee unity through smiles and pride that workers share through their work clothes. LOWP created original fabrics that emphasize safety, functionality, and comfort and designed new work wear taking into consideration the opinions of employees and the concept of “Wear Your Smile”. By preparing a bespoke sizing that takes into consideration gender differences and physical constitution, we have made it possible to maximize individual performance.
#ブランディング #Branding
GAP CRMプログラム「GAP メンバーシップ」 GAP CRM Program "GAP Membership"
会員プログラムの導入及び運用のサポート。メンバー会員の募集や会員向けインセンティブ施策の提案・実施に貢献。・ブランドサイト構築運用・MB構築運用・Facebook運用・メンバー向けサイト構築運用・顧客用プロモーションツール開発・スタッフ用トレーニングツール開発 LOWP provided support for the introduction and operation of a membership program, contributed to the recruitment of members as well as the proposal and implementation of incentive measures for members, Brand site construction operation, MB construction operation, Facebook operation, Member site construction operation, Customer promotion tool development, Staff training tool development.
#Web #SNS #データ分析 #運用 #Web #SNS #Data analysis #Operation
東京オリンピック・パラリンピック招致活動 Tokyo Olympic and Paralympic Games Bid Activities
IOCメンバー108人と各国スポーツ市場のインフルエンサー7,000人へ英仏西の3か国語対応のDM(IOCメンバー分は完全パーソナライズ版)をシリーズ化し、1年間発送。開催都市としての信頼性や国際都市としての魅力を訴求、招致成功のサポートを行う。 Over the course of a year, LOWP produced a series of completely personalized Direct Messages in three languages to 108 IOC members and 7,000 influencers in each country's sports market in an effort to win Tokyo’s 2020 Olympic bid. We supported the successful hosting bid by touting Tokyo’s reliability and appeal as an international city.
#PR #PR
JT協賛イベント「Rethink Creator PROJECT」 PRコンサルタント JT Sponsored Event “Rethink Creator PROJECT” PR Consultant
日本たばこ産業(JT)が協賛する、地域クリエイターの発掘・育成を目指す「Rethink Creator PROJECT」。同プロジェクトのPRコンサル・アドバイザー契約を結び、日本各地で開催されたセミナーイベントについて15エリアでYahoo!ニュース化を実現。 LOWP consulted with JT’s (Japan Tobacco Inc) Sponsored PR event. The "Rethink Creator PROJECT" aimed to discover and in turn, nurture local creators. We signed on as a PR advisors for the project, and produced 15 “Yahoo! News” seminar events held in various parts of Japan.
#ブランディング #PR #コピーライティング・編集 #イベント #Branding #PR #Copywriting / Editing #Event
McLaren キャンペーンサイト制作 McLaren campaign site production
スポーツシリーズの興味喚起・見込み顧客情報登録促進のキャンペーンサイトを制作。登録された顧客情報DBの管理システム構築、サーバー管理、メンテナンスを実施。 LOWP created a campaign site to promote brand interest in and nurture registration of prospective customer base. We established a management DB system for the registered customer information, server management, and maintenance.
#Web #システム/アプリケーション開発 #運用 #Web #System / Application development #Operation
jeki コーポレートサイトリニューアル jeki Corporate website renewal
総合広告代理店として、交通広告媒体の情報に加えて「移動」というキーワードを基にしたさまざまな情報を定期的に配信できる新たなコーポレートサイトを構築。また自社メディア「恵比寿発、」のプラットフォーム及びコーポレートサイトと連動するシステムを開発し、運用を行う。 As a general advertising agency, LOWP established a new corporate site that regularly delivered a variety of information based on the keyword "movement" and on transportation advertising media information. In addition, we developed and operated a system that links the platform to our own media “Ebisu,” and the corporate site.
#Web #システム/アプリケーション開発 #運用 #Web #System / Application development #Operation
住商アビーム自動車総合研究所 コーポレートサイトリニューアル Sumisho Abeam Automotive Research Institute Corporate site renewal
「モビリティを切り口に豊かな社会を創出」するというクリエイティブコンセプトの下、コーポレートサイトをフルリニューアル。また、会員制の自社メディア「& MOBILITY」のプラットフォームを開発し、運用を行う。 LOWP completely renewed the SAARI corporate site based on the creative concept of "creating a prosperous society with mobility as a starting point,". In addition, we developed and operated a platform for our own membership media "& MOBILITY".
#Web #システム/アプリケーション開発 #運用 #Web #System / Application development #Operation
日本規格協会 ウェブサイトリニューアル Japan Standards Association Website Renewal
コーポレートサイトのフルリニューアル及び運用管理。ウェブページ制作から、フォーム、問い合わせ管理、ウェブセミナー開催までをサポートする多機能CMS(コンテンツマネジメントシステム)を開発し、運用を行う。 LOWP produced the renewal and operation management of JSA’s corporate site. We developed and operated a multi-functional CMS (Content Management System) that supports web page production, forms, inquiry management, and web seminars.
#Web #映像制作 #システム/アプリケーション開発 #運用 #Web #Video production #System / Application development #Operation
シルコットウェットティッシュキャンペーン Silcot Wet Tissue campaign
2016年冬から、SNSキャンペーンの事務局を担当し、企画から運営までを一括して管理。ISMS(情報セキュリティマネジメントシステム)に基づく応募者/当選者の個人情報データの管理、DM対応、リスト管理、商品発送、レポーティング等を実施。 LOPW managed the SNS planning and operations for “Silcot” wet tissues campaign since late in 2016. Activities include; management of personal information data of applicants / winners based on ISMS (Information Security Management System), DM support, list management, product shipment, reporting, etc.
#Web #SNS #キャンペーン事務局 #Web #SNS #Campaign secretariat
dejavu「女優まつげ」オーディション dejavu "Actress Eyelashes" Audition
化粧品ブランドdejyavuの「塗るつけまつげ」キャンペーンの「女優まつ毛の原石」となる広告キャストを一般募集。事務局として、SNSキャンペーン管理、候補者の選出、DM対応、レポーティング等を実施。 LOWP facilitated the casting for cosmetic brand dejyavu’s campaign “Coating False Eyelashes”. We managed SNS campaigns, selected candidates, supported DMs, and maintained data reports.
#SNS #キャンペーン事務局 #SNS #Campaign secretariat
富士山麓御殿場蒸溜所 ウェブ限定ムービー Mt. Fuji Gotemba Distillery Web-only movie
キリン御殿場蒸留所全体を、ドローン視点の空中散歩動画で紹介。 LOWP produced Kirin’s Gotemba Distillery’s aerial drone PR video.
#映像制作 #Video production
ヤマハ発動機 クリスマスウェブ動画「バイクと相棒」 Yamaha Motor Christmas Web Video "Motorcycle and Buddy"
若年層が日々情報発信するSNSのトレンドワードと、ショートムービーのストーリーをかけ合わせることで若者にブランド認知を促す動画を制作。 LOWP produced a video that encouraged young people to recognize the Yamaha brand. We combined daily trending SNS texts and info in the form of a short movie.
#映像制作 #Video production
マイクロソフト BING不動産 Microsoft BING real estate
マイクロソフトが展開する地図検索サービス「BING MAPS」上に住宅・不動産情報を統合した情報共有ツールを開発。ユーザーは100万件を超える物件情報を視覚的・直観的に検索でき、施設、用途地域、地価公示等の付加情報がオーバーレイで表示されるのも特徴の一つ。 LOWP developed an information sharing tool that integrates housing and real estate information on a Microsoft’s digital map search service "BING". Users can visually and intuitively search for information on more than 1 million properties, along with additional information such as nearby facilities, restricted areas. land price announcements, etc which are displayed in an overlay.
#システム/アプリケーション開発 #System / Application development
アートネイチャー「増毛プランナー」「ビューティーアップシミュレーション」 Art Nature "Hair growth Planner" "Beauty Up Simulation"
自身の写真を使って増毛イメージを体験でき、本数、分け目、白髪の量、髪の色等、細かい設定が可能。リアルで理想的な髪のボリュームを確認、実感することができるアプリを開発。 LOWP developed an application that allows users to check the look and volume of their ideal hair style. They can experience virtual hair growth using their own photos, and you can make detailed adjustments such as the number of hairs, divisions, amount of gray hair, hair color etc.
#システム/アプリケーション開発 #System / Application development
ジョニーウォーカー 屋外イベント Johnnie Walker Outdoor Event
新商品及び「飲み方」提案を訴求するための野外イベント(日比谷ミッドタウン)を運営。実施施設内での集客及び飲食提供施設の管理を行う。 LOWP pperated an outdoor event (at Hibiya Midtown) to promote new Johnnie Walker products and "how to drink" ideas. We managed customer procurement via a pop-up restaurant and bar.
#PR #イベント #PR #Event
WOWOW ウェブページ制作 WOWOW Web page production
WOWOWの加入検討ユーザーに向けた、加入ガイダンスページと加入初心者向けQ&Aページの制作と運用。ほか、CMと連動したキャンペーンページの制作と運用を行う。 LOWP created and operated a subscription guidance web and a Q & A page for new users to subscribe to WOWOW service. In addition, we created and operated a promotional campaign page linked with commercials.
#Web #運用 #Web #Operation
LOWP ものづくりシェアオフィス LOWP Manufacturing Share Office
Junk To Gems の発想の下、空きビルを1棟丸ごとリノベーションし、ものづくりに関わる人たちの拠点をテーマにシェアオフィスビルを開発。また、クリエイターたちとの出会いの場として1階にキッチンスペース、地下に工房スペースを設置。さまざまなクリエイターが活用する空間となっている。 Under the idea of Junk To Gems, LOWP renovated an entire empty building and developed a shared office building with the core theme of “Monozukuri” or “people making things” and as a place for creators to gather and collaborate. We set up a pro-grade kitchen space on the first floor and a makers workshop space in the basement. The space is used for by a broad variety creatives for events, workshops etc.
#空間演出 #Space production
ヤフートピックスを狙え―史上最強メディアの活用法 (新潮新書) Aim for Yahoo Topics-How to Use the Strongest Media Ever (Shincho Shinsho)
2007年から11年間、Yahoo!ニュース配信元「市ケ谷経済新聞」を運営。その経験から同紙編集長が2年分のYahoo!のトップニュースを分類しPR視点で体系的にまとめ、2010年に書籍刊行。※2011年より編集長は同書をベースとした「PR基礎講座」(宣伝会議主催)のセミナー講師を継続中。 Aim for Yahoo Topics-How to Use the Strongest Media Ever (Shincho Shinsho) LOWP has operated the Yahoo! News distributor "Ichigaya Keizai Shimbun" for 11 years beginning in 2007. * In 2011 the top two years of Yahoo! news were categorized and systematically summarized into a successful book which the editor-in-chief uses as the text for his "PR Basic Course" seminar (sponsored by a publicity conference).
#コピーライティング・編集 #Copywriting / Editing